Anuntul lui Mark Zuckerberg cu privire la noul motor de cautare Graph Search a fost precedat de numeroase speculatii referitoare la telefonul Facebook. Gadget asteptat de analisti de multa vreme, telefonul Facebook pare o idee buna pentru tot mai putini. Iata de ce lansarea unui telefon Facebook ar fi, de fapt, o greseala.
Reteaua sociala a incercat mai intai sa intre pe piata mobila cu gadgeturi produse de HTC, care nu au avut succesul sperat. HTC Cha Cha si HTC Salsa nu s-au bucurat de succes, iar un telefon produs chiar de Facebook ar putea avea acelasi destin. Iata motivele care confirma asta.
1. Sistemele de operare mobile au saturat deja piata
Windows Phone si BlackBerry 10 ar putea eroda cota de piata a iOS si Android, dar cei mai multi utilizatori au optat deja pentru una dintre cele doua variante care domina piata. Pentru a se detasa de concurenta, telefonul Facebook ar avea nevoie si de un sistem de operare propriu, iar acesta ar putea fi acceptat cu greu de cumparatori.
2. Cateva companii domina segmentul de smartphone
Profiturile uriase din vanzarile de smartphone-uri nu sunt impartite echitabil intre producatori. Apple si Samsung isi iau partea leului, iar cealalta companie cu profituri bune, HTC, se afla pe o panta descendenta. Majoritatea producatorilor de telefoane au insa de facut investitii tot mai mari in marketing pentru a se impune, iar vanzarile nu acopera intotdeauna cheltuielile.
3. Relatia cu operatorii telecom poate fi problematica
Dincolo de productia si promovarea telefonului, Facebook va avea de infruntat si relatiile complexe cu operatorii telecom si retelele de distributie. Ca incepator pe piata de produse electronice, Facebook ar putea intampina obstacole mari si ar putea cheltui sume importante pentru un rezultat dezamagitor si pentru utilizatori si pentru investitori.
4. Investitia in aplicatii mobile Facebook este mai rentabila
Daca reuseste sa monetizeze cu succes aplicatiile sale pe diferite platforme, Facebook poate castiga mai mult pe termen lung decat din productia unui telefon. Inovatiile in domeniul aplicatiilor pot asigura viitorul Facebook pe piata mobila, in timp ce un telefon ofera nenumarate riscuri si o sansa de succes scazuta.
Sursa: hit.ro
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu