- Ericsson ConsumerLab a identificat câteva dintre
cele mai importante tendințe de consum pentru anul 2013, printre care se
numără accesarea datelor din cloud și dezvoltarea pieței de smartphone-uri
determinată de creșterea numărului de utilizatori femei
- Comportamentul tinerilor schimbă societatea, iar
internetul dobândește noi întrebuințări într-o perioadă de instabilitate
economică
Timp de peste 15 ani, Ericsson ConsumerLab a desfășurat
cercetări legate de comportamentul și valorile oamenilor, dar și a modului în
care aceștia folosesc produsele și serviciile IT&C. Instituția a
identificat câteva dintre cele mai importante tendințe de consum pentru anul
2013.
„Programul nostru global de cercetare al comportamentelor
consumatorilor este bazat pe interviuri anuale cu peste 100.000 de persoane,
din peste 40 de țări și 15 metropole. De-a lungul timpului am adunat o
cantitate semnificativă de date despre tendințele de consum și am observat că schimbările
se produc mai repede ca niciodată”, a declarat Michael Björn, Head of Research,
Ericsson ConsumerLab.
Cele mai importante tendințe de consum în 2013 sunt:
1. Stocarea în cloud va redefini necesitățile
dispozitivelor. Peste 50% din utilizatorii de
tablete și peste 40% din utilizatorii de smartphone-uri din Statele Unite ale
Americii, Japonia, Australia și Suedia apreciază simplitatea oferită de
posibilitatea de a avea aceleași aplicații și date în cloud, disponibile pe mai
multe dispozitive.
2. Utilizarea dispozitivelor electronice oriunde și
oricând. De la desktop-uri,
fișiere și documente la tablete, aplicații și servicii cloud, consumatorii
nu-și mai programează activitățile așa cum obișnuiau. În schimb, acestea sunt rezolvate
pe moment – în timp ce se stă la rând, la magazin, sau în timpul unei discuții
la o cafenea. Utilizatorii tind să facă cumpărături mai degrabă de pe tablete
decât de pe desktop-uri și de pe smartphone-uri mai degrabă decât de pe
laptopuri.
3. Accesarea internetului la birou de pe propriile
dispozitive mobile. 57% dintre utilizatorii de
smartphone-uri folosesc aceste dispozitive pentru a accesa internetul la birou.
Smartphone-urile personale sunt din ce în ce mai folosite și pentru
activitățile de la birou, anume pentru a trimite email-uri, pentru a planifica
călătorii de afaceri sau pentru a identifica o locație anume.
4. Utilizatorii urbani vor deveni din ce în ce mai
mobili. Faptul că utilizatorii pot accesa internetul oricând
și de oriunde a făcut ca mobilitatea
să nu mai constituie un lux. Numărul total de abonamente pentru smartphone-uri
va atinge 3,3 miliarde până în 2018, iar acoperirea rețelelor mobile este unul
din principalele motive de satisfacție pentru locuitorii din orașe.
5. Rețele personale de securitate socială. Din cauza instabilității
economice, încrederea în structurile tradiționale și autorități e în continuă
scădere, consumatorii bazându-se din ce în ce mai mult pe comunitățile
personale. Rețelele personale online funcționează ca o plasă de siguranță și
social media începe să devină un competitor serios pentru agențiile
tradiționale de recrutare.
6. Femeile determină creșterea pe piața smartphone-urilor.
Statistici recente arată că femeile sunt cele care
determină trecerea la smartphone-uri la nivel de piață. Nu mai puțin de 97% din
femeile care dețin un smartphone trimit SMS-uri, 77% trimit și primesc fotografii,
59% accesează Social Media, 24% dau check-in într-o locație și 17% își folosesc
smartphone-urile pentru a beneficia de cupoane de reducere. Cifrele pentru bărbați
la aceste categorii sunt mult mai mici.
7. Orașele devin centre de creativitate socială. Locuitorii
de la orașe au cu mult mai mulți prieteni online decât cei din zonele
suburbane. 12% din cei care trăiesc la oraș afirmă că motivul principal pentru
a folosi rețelele sociale este de se a conecta și schimba idei cu alți oameni.
Acesta este al treilea cel mai des întâlnit motiv pentru interacțiunea în
Social Media, după dorința de a vedea ce se mai întâmplă cu prietenii lor și de
a oferi informații despre ei înșiși.
8. In-line shopping. 32% din utilizatorii de smartphone-uri fac deja cumpărături
cu ajutorul telefoanelor, iar acum încep să combine cumpărăturile
făcute direct din magazin cu cele făcute on-line. Astfel, consumatorii vor să
vadă, să atingă și să încerce produsele, să facă comparații și să acceseze
informații detaliate despre produse, fără să trebuiască să aștepte la rând
pentru a cumpăra un produs.
9. Vizionarea programelor TV devine un fenomen social. 62% dintre
consumatori folosesc social media în timp ce se uită la TV și 42% dintre aceștia folosesc social media pentru a discuta despre
programele urmărite la TV. Peste 30% dintre aceștia afirmă că ar plăti pentru vizionarea
unui conținut video într-un context social. Majoritatea consumului de conținut
video și TV de pe dispozitive mobile se face din casă.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu