Pages

joi, 10 noiembrie 2011

Televiziunea analogica se simte amenintata de puterea Internetului

Spre ce se orienteaza consumatorii de media si ce se intampla daca internetul preia fraiele
 
Televiziunea analogica se simte amenintata de puterea Internetului

Americanii petrec in medie, cinci ore pe zi uitandu-se la televizor. Investitiile in televiziunea online, realizate de companii precum Amazon, Google sau Netflix, i-au cam pus pe ganduri pe executivii televiziunilor analogice. Scenariul de groaza pentru acestia din urma este urmatorul: ce se intampla daca internetul preia fraiele asa cum a procedat wirelessul cu tehnologia traditionala. 

Rezultatele semestrului al treilea ale celor mai mari distribuitori de televiziune analogica din Statele Unite sunt destul de subrezite, scrie Financial Times. Companii precum Time Warner Cable, Cablevision, Comcast sau Charter si-au pierdut din abonati, dar scaderile inregistrate au fost mai mici decat cele din 2010, noteaza publicatia britanica.

Per total, 2011 a fost un an cu pierderi pentru companiile de televiziune prin cablu. Piata acestora a scazut cu 1% in SUA. Internetul fura cei mai multi dintre abonatii retelelor de cablu. Desi la ora actuala exista putine televiziuni care emit exclusiv online, televiziunea difuzata pe internet, contra-cost, a devenit tot mai prezenta. De pilda, acest fenomen se intalneste cel mai adesea atunci cand vine vorba despre sport (se transmit meciuri, talk-show-uri, stiri online, iar utilizatorii platesc pentru acces).

In prezent, producatorii de continut lucreaza pentru a mentine acest risc numit “online”, ce se raspandeste cu viteza luminii, departe de veniturile pe care (inca) le genereaza televiziunile prin cablu.

Ce se va intampla insa, daca utilizatorii privesc mai atent catre optiunile disponibile acum pe internet si decid sa renunte la abonamentele analogice in favoarea site-urilor care difuzeaza emisiuni, meciuri, seriale sau jurnale de stiri in timp real?

Rezultatul unei asemenea actiuni ar putea fi unul singur: televiziunile prin cablu sa-si mareasca tarifele abonamentelor. In conditiile in care, la nivel global, video-urile reprezinta mai mult de jumatate din latimea benzii de internet, daca procentajul lor va continua sa creasca, cineva va trebui sa plateasca pentru ele, subliniaza ziarul din Marea Britanie.

Sursa: yoda.ro

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Powered by High tech Blog™