Spre ce se orienteaza consumatorii de media si ce se intampla daca internetul preia fraiele
Americanii
petrec in medie, cinci ore pe zi uitandu-se la televizor. Investitiile
in televiziunea online, realizate de companii precum Amazon, Google sau
Netflix, i-au cam pus pe ganduri pe executivii televiziunilor analogice.
Scenariul de groaza pentru acestia din urma este urmatorul: ce se
intampla daca internetul preia fraiele asa cum a procedat wirelessul cu
tehnologia traditionala.
Rezultatele
semestrului al treilea ale celor mai mari distribuitori de televiziune
analogica din Statele Unite sunt destul de subrezite, scrie Financial
Times. Companii precum Time Warner Cable, Cablevision, Comcast sau
Charter si-au pierdut din abonati, dar scaderile inregistrate au fost
mai mici decat cele din 2010, noteaza publicatia britanica.
Per
total, 2011 a fost un an cu pierderi pentru companiile de televiziune
prin cablu. Piata acestora a scazut cu 1% in SUA. Internetul fura cei
mai multi dintre abonatii retelelor de cablu. Desi la ora actuala exista
putine televiziuni care emit exclusiv online, televiziunea difuzata pe
internet, contra-cost, a devenit tot mai prezenta. De pilda, acest
fenomen se intalneste cel mai adesea atunci cand vine vorba despre sport
(se transmit meciuri, talk-show-uri, stiri online, iar utilizatorii
platesc pentru acces).
In prezent,
producatorii de continut lucreaza pentru a mentine acest risc numit
“online”, ce se raspandeste cu viteza luminii, departe de veniturile pe
care (inca) le genereaza televiziunile prin cablu.
Ce
se va intampla insa, daca utilizatorii privesc mai atent catre
optiunile disponibile acum pe internet si decid sa renunte la
abonamentele analogice in favoarea site-urilor care difuzeaza emisiuni,
meciuri, seriale sau jurnale de stiri in timp real?
Rezultatul
unei asemenea actiuni ar putea fi unul singur: televiziunile prin cablu
sa-si mareasca tarifele abonamentelor. In conditiile in care, la nivel
global, video-urile reprezinta mai mult de jumatate din latimea benzii
de internet, daca procentajul lor va continua sa creasca, cineva va
trebui sa plateasca pentru ele, subliniaza ziarul din Marea Britanie.
Sursa: yoda.ro
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu