Media in din Europa Centrala si de Est este de 14%, aproape dublu fata de Romania
Doar 8,4% din clientii operatorilor
de telefonie mobila din Romania detin un terminal inteligent
(smartphone), comparativ cu o medie de 14% intalnita la nivelul tarilor
din Europa Centrala si de Est, potrivit datelor dintr-un studiu realizat
de GfK in perioada mai - iulie 2011.
"14%
dintre detinatorii de telefoane mobile din Europa Centrala si de Est
detin un smartphone. La o privire mai atenta, cea mai mare incidenta a
detinatorilor de smartphone este intalnita in Slovenia, Turcia si
Lituania, in timp ce in tari precum Slovacia, Ucraina si Romania
procentul detinatorilor de astfel de modele este modest", arata GfK.
In
Romania, pe piata telefoniei mobile activeaza Orange Romania, Vodafone
Romania, Cosmote Romania, Telemobil si RCS&RDS. La finele lunii
iunie, primii patru operatori aveau peste 25 milioane de clienti.
nsa,
la nivel local, operatorii au date diferite fata despre vanzarile de
telefoane. Spre exemplu, directorul comercial pentru segmentul persoane
fizice al Vodafone Romania, Mihai Ghyka, spunea, la inceputul lui
octombrie, ca rata de penetrare a telefoanelor inteligente (smarphone)
in Romania se situeaza in jurul valorii de 5%, comparativ cu 8% la nivel
mondial, cifre mai mari fiind intalnite in statele mai dezvoltate.
In
ceea ce priveste vanzarile pe 2010, in iulie, directorul comercial al
operatorului Cosmote spune ca telefoanele mobile inteligente au
inregistrat o cota de piata de aproximativ 10% din totalul celor 3,5
milioane de aparate vandute. "Aceasta cota a cunoscut o crestere
importanta anul trecut, intrucat producatorii de telefoane au lansat
modele noi la preturi accesibile si cu capabilitati imbunatatite. Bazat
pe vanzarile inregistrate in primele 6 luni ale anului, ne asteptam ca
vanzarile telefoanelor de tip smartphone sa inregistreze cresteri
semnificative comparativ cu anul 2010, atat datorita lansarilor de
telefoane cu capabilitati foarte atractive la preturi accesibile, dar si
prin prisma cresterii apetentei clientilor pentru astfel de terminale",
explica Makris pentru incont.ro.
Telefoanele inteligente, folosite pentru navigarea pe internet si accesarea retelelor sociale.
Potrivit
studiului CEE Telco Industry Report 2011, cei care au un telefon
inteligent acceseaza des si internetul pe mobil. "Acest grup progresiv
de consumatori starneste interesul retailerilor, deoarece detinatorii de
telefoane inteligente reprezinta 31% dintre persoanele care fac
cumparaturi online", precizeaza GfK.
Detinatorii
de telefoane inteligente reprezinta un target atractiv pentru industria
publicitatii, deoarece probabilitatea de a-i atinge prin publicitatea
online este considerabil mai mare in comparatie cu posesorii de
telefoane clasice, potrivit datelor din studiu. "Detinatorii de
smartphone sunt mai activi in accesarea internetului de pe telefonul
mobil si prezinta un interes mai mare fata de serviciile online, cum ar
fi cumparaturile online sau internet banking. Totodata, 75% dintre
detinatorii de smartphone din regiunea Europei Centrale si de Est
acceseaza retelele sociale pentru a comunica cu alte persoane", se mai
arata in comunicat.
In general, mai
putin de 20% dintre utilizatorii de internet din aceasta regiune a
Europei fac cumparaturi online. "In Cehia, unde achizitiile online sunt
cele mai populare comparativ cu restul regiunii, 54% din populatia
online cauta chilipiruri. Slovacia si Slovenia sunt de asemenea lideri
in regiune in privinta cumparaturilor online. In acelasi timp, exista
loc de dezvoltare pe aceasta zona in tari precum Turcia, Ucraina si
Kazahstan, tari cu o utilizare timida a cumparaturilor online", se mai
spune in comunicat.
Studiul CEE
Telco Industry Report 2011 a fost derulat pe un esantion de 15.000 de
respondenti din 15 tari - Bosnia si Herzegovina, Croatia, Cehia,
Estonia, Ungaria, Kazahstan, Letonia, Lituania, Romania, Rusia, Serbia,
Slovacia, Slovenia, Turcia si Ucraina.
Sursa: yoda.ro
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu