Folosit in mod inteligent, LinkedIn poate deveni o unealta valoroasa in mainile celor aflati in cautarea unui loc de munca, oferind mai multe avantaje: informatii despre tipurile de angajati pe care ii cauta o companie, numele managerului unui anumit departament care angajeaza si o conexiune personala cu firma care te intereseaza pe tine.
"LinkedIn este foarte folositor dar uneori cei aflati in cautarea unui loc de munca confunda activitatea intensa cu productivitatea", considera Tony Beshara, presedintele unei companii de recrutare din Dallas. "Nu conteaza cat de activ esti pe LinkedIn, atunci cand acea activitate nu te ajuta sa obtii un interviu inseamna ca nu este productiva", afirma el.
Daca toate cautarile tale nu te-au ajutat sa obtii un job pana acum, ar trebui sa-ti schimbi strategia de folosire a LinkedIn. Iata cateva sfaturi de la specialistii de la careerbuilder.com in acest sens:
1. Nu fii timid pe LinkedIn
Atunci cand ai gasit pe LinkedIn profilul cuiva care cunoaste un manager in a carui companie se fac angajari, felul cum abordezi acea persoana joaca un rol crucial. Subliniza inca de la inceput ca nu te astepti ca noua ta conexiune sa faca toata munca in locul tau, este de parere Diane Crompton, autor de carti motivationale. "Intraba persoana respectiva daca poti sa-i folosesti numele ca pe un deschizator de usi, pentru ca tu singur sa initiezi conversatia cu angajatorul respectiv. Astfel, noua conexiune nu va trebui sa se implice foarte mult", spune ea.
2. Du lucrurile cat mai departe
Cea mai importanta functie a LinkedIn este cea de transmitere a mesajelor, minunata pentru contactarea unui angajator. O data ce ai schimbat cateva mesaje cu un potential angajator, muta conversatia in zona schimbului de numere de telefon si de adrese de e-mail. Nu toti isi verifica profilurile de LinkedIn in mod constant, deci comunicarea prin mesaje nu este intotdeauna eficienta. "O data ce ai identificat pe cineva dintr-o companie, suna-o si spune-i: hei Mary, Stiu ca tu lucrezi cu Leroy si eu vreau sa dau de el. Poti sa-mi spui cateva cuvinte despre firma voastra?".
3. Nu uita sa faci o impresia buna angajatorilor
Nu toti cei aflati in cautarea unui loc de munca stiu ca atunci cand folosesc functia "Request an Introduction" de la LinkedIn, ei trimit mesajul atat persoanei care intermediaza conexiune cu un potential angajator, cat si angajatorului propriu-zis. "Nu uita ca ambii vor primi mesajul tau deci conversatia trebuie sa fie formala si profesionala", afirma Crompton.
4. Identifica managerul care a postat jobul
Daca te intereseaza un post anume, incearca sa identifici managerul care a postat anuntul pe LinkedIn. Textul anuntului include de multe ori si numele acestuia. Daca postul respectiv este unul de la departamentul de marketing, de exemplu, intra pe site-ul companiei si incearca sa identifici numele managerului general de la departamentul de marketing. "Este esential sa dai de el in mod direct", este de parere Beshara.
5. Informeaza-te despre procesul de recrutare din companie
Atunci cand cauti un profil de companie pe LinkedIn, gaseste cat mai multe informatii despre tipurile de persoane pe care le angajeaza de obicei si incearca sa te conectezi la ele. "Uita-te la profiluile angajatilor pentru a afla ce tipuri de oameni a mai angajat compania in ultima vreme, de la ce companii au venit acestia, ce studii au urmat, etc", considera Beshara.
Daca identifici o legatura comuna intre tine si cineva din interiorul companiei "foloseste LinkedIn in mod transparent pentru a comunica cat mai bine cu persoana respectiva", sugereaza Crompton. "La final, adapteaza-ti mesejele folosindu-te toate elementele pe care le ai in comun cu noua conexiune pentru ca apropierea de companie sa fie cat mai calduroasa".
Sursa:Capitalul.ro
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu